Behandelmethoden

Uitleg over het ontstaan en/of aanhouden van klachten met behulp van modellen en plaatjes of filmpjes;



Vergroten van lichaamsbewustwording door middel van rustige bewegingen of aanraking;


Het opbouwen van de energiereserves bij langdurige vermoeidheid, overprikkeling en post-covidsyndroom/long covidklachten.



Sporten op een rustig opbouwende manier, om angsten te overwinnen of het lichaam langzaam weer belastbaar te maken;



Je grenzen leren kennen door middel van lichaamswerk, sport en spel. Bijvoorbeeld boksen, hardlopen of andere uitdagende oefeningen;


Educatie, slaapadviezen en ontspanningsoefeningen bij slaapproblemen;


Negatieve gedachten omtrent je gezondheid leren ombuigen naar meer positieve door cognitieve gedragstherapie;


Ontspanningsoefeningen, bijvoorbeeld door ademhalingsoefeningen, mindfulness, leren ontspannen van de spieren;



Acceptance & Commitment Therapy (ACT) middels e-health, een programma wat je ondersteunt in het leren accepteren van de pijnklachten


Naast bovenstaande behandelmethoden is het mogelijk om deel te nemen aan runningtherapie. Dit is een hardlooptraining in groepsverband om mentale klachten te verminderen. Lees hier meer over runningtherapie.


De praktijk is aangesloten bij het Netwerk voor Aanhoudende Lichamelijke Klachten (NALK), https://nalk.info/


Bij het vermoeden dat een collega fysiotherapeut met een andere specialisatie, een psycholoog, POH-ggz, ergotherapeut of andere zorgverlener een belangrijke bijdrage aan je vooruitgang kan hebben, zal dat met je besproken worden. Met jouw nadrukkelijke toestemming is overleg met derden altijd mogelijk. Een gedeelde visie op je probleem met verschillende professionele invalshoeken geeft een zo goed mogelijk behandelresultaat.


Schuiven naar boven
Follow by Email
Facebook
LinkedIn
Instagram